Agenda

Home > Agenda > Actes diversos

Festival Emotiva 2022. Mostra audiovisual ¿Niños vs Moda? de Yolanda Domínguez

 
En curs

Centre de Documentació i Museu Tèxtil
Fins al 11/12/2022.
Terrassa  Actes diversos   Famílies 


Activitat gratuïta d'entrada lliure, places limitades a l'aforament de la sala.

En el marc de l'Emotiva22 (Festival Internacional de Fotografia Contemporània de Terrassa), l'Espai Zero acull aquesta desenfadada però incisiva mostra audiovisual i fotogràfica, obra de l'artista visual Yolanda Domínguez.

Cada dia rebem entre 3.000 i 5.000 impactes publicitaris, un bombardeig del qual potser no en som conscients, però que està lluny de ser inofensiu. Amb ¿Niños vs Moda? es posen de manifest les diferències sagnants entre la representació del rol femení i masculí en la publicitat gràcies a la mirada d'un grup de nenes i nens de vuit anys. L'artista mostra imatges de les publicitats de marques tan conegudes com Pepe Jeans o Loewe i pregunta als nens i nenes que veuen. I és a través de la veu dels infants que la violència descarada de la publicitat queda al descobert: mentre les dones semblen tristes, malaltes, borratxes o mortes, els homes es mostren desafiants i triomfadors, semblants a superherois, caps d'èxit o empresaris.

Amb aquesta acció, l'artista vol conscienciar sobre el perill del poder de la indústria de la moda a l'hora de generar imatges i referents. Imatges que normalitzen la violència cap a la dona i associen conceptes com la debilitat, el patiment o la mort al rol femení i la fortalesa, la capacitat emprenedora i el lideratge al rol masculí.

Com és habitual en les seves obres, Yolanda Domínguez ens planteja molts interrogants: per què relacionem aquest tipus d'imatges amb el glamur i el luxe? Per què ningú ho denuncia? Per què les marques recolzen aquest tipus d'imatges? Què podem fer per canviar-ho?

Aquesta acció va rebre el premi Baezly Designs of the Year 2016, del Design Museum de Londres, en la categoria Moda.

Experta en comunicació i gènere, Domínguez fa més d'11 anys que reflexiona sobre el gènere i el consumisme amb obres que utilitzen l'impacte, el desconcert, la ironia i la descontextualització per fer-nos reflexionar sobre com són representats els rols femení i masculí en la publicitat i els mitjans de comunicació.

La mostra restarà oberta al Museu Tèxtil des de l'11 de novembre a l'11 de desembre. Entrada lliure.

Lloc

Centre de Documentació i Museu Tèxtil.

Més informació

https://cdmt.cat/event/festival-emotiva-2022-mostra-audiovisual-nens-moda-11_11_2022/

Activitat accessible

Comparteix:


Activitat Gratuïta

Activitat Gratuïta

Dades de contacte

Helena Peña


Centre de Documentació i Museu Tèxtil

Salmeron, 25
08222 TERRASSA
937315202
info@cdmt.cat
http://www.cdmt.cat