Agenda

Home > Agenda > Actes diversos

''Carmen Tórtola Valencia, ballarina i col·leccionista''

29
octubre 2026

Centre de Documentació i Museu Tèxtil
17:30 - 18:30
Terrassa  Actes diversos   Públic General 


Activitat gratuïta per a públic general, amb inscripció prèvia.

Encetem un nou cicle de xerrades que vol esdevenir una finestra als treballs de recerca que duen a terme joves estudiants de graus i/o estudis humanístics que vinculen la història, la història de l'art o altres disciplines amb el tèxtil i la moda. Aquestes investigadores emergents tenen molt a aportar, i el Museu és un espai idoni perquè hi presentin els seus treballs, sovint inèdits, que ofereixen una mirada actualitzada, crítica i renovadora sobre aquests àmbits d'estudi.

La segona presentació anirà a càrrec de Paula Estapé, graduada en Història de l'Art i en el Màster d'Anàlisis i Gestió del Patrimoni Artístic a la UAB.

Durant la sessió ''Carmen Tórtola Valencia, ballarina i col·leccionista'', explorarem la biografia i trajectòria artística d'aquesta interessant dona així com la seva passió pel col·leccionisme tèxtil. En vida va col·leccionar peces tèxtils de diferents orígens, d¿estils precolombí, copte, francès, anglès i espanyol, així com teixits exòtics, tant antics com moderns, provinents de països com la Xina, l¿Índia i el Japó, entre d¿altres. El tèxtil va esdevenir una eina molt important en la creació del seu personatge, va servir per a la confecció del vestuari en les seves escenografies i com a decoració dels seus camerinos, estances d¿hotels i de casa seva, omplint de la seva essència de diva excèntrica cada espai que trepitjava.

Més informació a: auladidactica@cdmt.cat / 937 315 202.

Lloc

Centre de Documentació i Museu Tèxtil. Carrer de Salmerón, 25. 08222 Terrassa.

Inscripció

https://museutextil.cat/activitats/cicle-mirades-emergents-xerrada-tortola-valencia-29_10_2026/

Més informació

https://museutextil.cat/activitats/cicle-mirades-emergents-xerrada-tortola-valencia-29_10_2026/

Activitat accessible

SI

Comparteix:


Durada

1 hora.

Activitat Gratuïta

Activitat Gratuïta

Preu

Activitat gratuïta

Dades de contacte

Helena Peña


Centre de Documentació i Museu Tèxtil

Salmeron, 25
08222 TERRASSA
937315202
info@cdmt.cat
http://www.cdmt.cat