Agenda

Home > Agenda > Jornades

Jornada de Portes obertes al Museu i mostra de documentació amb motiu de la Fira Renaixentista

 
En curs

Museu Arxiu Municipal de Calella Josep M. Codina i Bagué
Fins al 08/05/2022.
dissabte 18 a 21h. diumenges d'11 a 14h
Calella  Jornades   Públic General  Nens/Nenes  Joves  Adults  Gent Gran  Famílies  Casal Estiu  Casals/Esplais  Persones amb Discapacitats 


A l'abordatge! Calella en temps de pirates.

El 25 d'agost, dia de Sant Genís, de l'any 1521, embarcacions de sarraïns van venir a la platja del poble de Calella, prengueren hostatges i els retingueren fins a cobrar el rescat.
Els atacs dels pirates barbarescos al litoral català, des del segle XV, van alertar les poblacions costaneres, que van haver de construir elements defensius i prendre mesures per contrarestar els assalts i els seus efectes.

Material

Mostra de documentació: A l'abordatge! Calella en temps de pirates.

Objectius

En aquestes jornades es vol traslladar al públic, l'època que va viure la Ciutat de Calella, durant el segle XV en la època dels pirates.

Programa

Mostra de documentació:

L'Arxiu Històric Municipal de Calella conserva documentació d'aquest període, en el qual es van construir torres de defensa, es va artillar la Torre de l'Església, on es van concedir indulgències a qui contribuís econòmicament per a rescatar captius.

Alhora s'ofereix al públic visitar el Museu-Arxiu Municipal, on gaudir de les diferents sales, i endinsar-se a la Història de la ciutat de Calella.

Lloc

Museu-Arxiu Municipal
c/ Escoles Pies núm. 36
Calella

Lloc de trobada

Museu-Arxiu Municipal
c/ Escoles Pies núm. 36
Calella

Inscripció

no

Pagament

gratuït

Crèdits

no

Més informació

www.calella.cat

Activitat accessible

Comparteix:


Activitat Gratuïta

Activitat Gratuïta

Participants

tots els publics

Dades de contacte

Mª Lluïsa Fernàndez Clarès